10/26/2022

Open House Palma 2022

Participació en festival arquitectònic. Palma. 8 i 18 d'octubre.

Entre el 17 al 23 d'octubre s'ha celebrat la segona edició d'Open House Palma, un festival que té com objectiu difondre i fomentar el debat en torn a l'arquitectura, l'urbanisme i les implicacions de l'espai construit i el patrimonio a la nostra societat. Convidada per l'organització, hi vaig participar per partida doble.

El dia 8 d'octubre es realitzà la jornada de formació en la que l'actor Sergio Baos, el periodista Toni Mateu i jo vam impartir diverses sessions per facilitar la tasca dels voluntaris del festival, encarregats d'explicar edificis i projectes als visitants. En el meu cas, vaig fer la sessió "Història (comprimida) de Palma”, un recorregut pel desenvolupament urbà de la capital mallorquina que vam finalitzar amb un test interactiu.

Jornada de formació. Sessió "Histò ria (comprimida) de Palma". Foto: Open House Palma, 2022

 

El dimarts 18, amb el festival en marxa, vaig participar com a guia amb la ruta Port, carretera, passeig. Urbanisme i arquitectura al litoral de Palma. El recorregut, que començà a El Jonquet y finalitzà devora la discoteca Tito’s, va repassar les principals fases de la creació del passeig marítim i va analitzar els diferents estils arquitectònics de les construccions d'oci que el delimiten.

Ruta Port, carretera, passeig. Urbanisme i arquitectura al litoral de Palma. Foto: Open House Palma, 2022